چگونه یک برنامه فروش تنظیم کنیم  + الگو نمونه

کارآفرینان ، مدیران اجرایی فروش و تیم فروش جملگی از نوشتن برنامه های فروش ،چه برای مشاغل ، واحد ها  و چه تیم خود ، سود می برند.

اما یک برنامه فروش دقیقا چیست؟

یک برنامه فروش اهداف ، تاکتیکهای سطح بالا ، مخاطبان هدف و موانع احتمالی شما را مشخص می نماید برنامه فروش طور خاص روی استراتژی فروش شما تمرکز دارد. یک طرح تجاری اهداف شما ( بیزنس پلن ) را مشخص می کند امایک برنامه فروش  sales plan دقیقاً چگونگی وقوع آن را شرح می دهد.

برنامه های فروش اغلب شامل اطلاعاتی در مورد مشتریان هدف ، تحقق درآمد ، ساختار تیم فروش  و استراتژی ها و منابع لازم برای دستیابی به اهداف آن می باشد.

۱. ماموریت و پیشینه

برنامه فروش خود را با بیان بیانیه های ماموریت و چشم انداز شرکت خود شروع کنید. و تاریخچه مختصری از کسب و کار خود بنویسید .این اطلاعات پیشینه ای را در اختیار شما قرار می دهد که در ادامه شما را  با جزئیات خاص تر آشنا می شود.

۲. تیم

بعد ، توضیح دهید که چه افرادی در تیم شما حضور دارد و نقش آنها چیست. شاید شما پنج فروشنده را مدیریت کنید و با مهندسین عملیات فروش  همکاری کنید.

اگر قصد اضافه کردن سرانه نیرو را دارید ، تعداد کارمندان ، عناوین شغلی آنها و زمانی که قصد دارید آنها را به تیم اضافه کنید همراه با برنامه توجیهی جذب  ، درج کنید.

۳. بازار هدف

آگاهی از متغییر های جمعیت شناختی بازار هدف بسیار مهم هستند . بهترین مشتری های شما چگونه هستند؟ آیا همه آنها متعلق به یک صنف خاص هستند؟ آیا با همان برنامه می توانید در بازار های جدید نفوذ کنید ؟

۴- ابزارها ، نرم افزارها و منابع

همچنین باید شرحی  درباره منابع خود درج کنید. برای استفاده از کدام نرم افزار CRM برنامه ریزی می کنید؟ آیا بودجه ای برای مسابقات ، قرعه کشی ها و  مشوق های فروش  ( پروموشن ها ) دارید؟

۵. موقعیت یابی

رقبای خود را مشخص کنید. توضیح دهید که محصولات شما چگونه با رقبا مقایسه می شود ، جایی که محصولات آنها از محصولات شما قوی تر است و برعکس جایی که محصول شما بر آنها برتری دارد را مشخص کنید . بعلاوه ، در مورد قیمت گذاری آنها در مقابل موارد خود بحث کنید.

شما همچنین باید در مورد روند بازار صحبت کنید. اگر تبلیغات می فروشید ، با توجه به افزایش کاربران موبایلی ، به افزایش تبلیغات برنامه نویسی موبایل توجه کنید. سعی کنید پیش بینی کنید که چگونه این تغییرات بر کسب و کار شما تأثیر خواهد گذاشت. اگر یک شرکت غذایی هستید توجه داشته باشید که ذائقه مصرف کنندگان چه تغییراتی داشته است و به چه سمتی می رود .

۶. استراتژی بازاریابی

در این بخش قیمت گذاری و هر نوع تبلیغاتی را که برای اجرای آن برنامه ریزی کرده اید ، شرح دهیدو آنها را با برنامه های بازاریابی هماهنگ کنید  برای افزایش آگاهی از برند و پیاده سازی راهبرد ها ، چه اقدامات اساسی انجام خواهید داد؟ توجه داشته باشید که تاثیر آن بر فروش چگونه خواهد بود .
در اینجا یک نمونه بیان شده است

محصول A: افزایش فروش تعدادی  از ۴۰ عدد در روز  به  55  عدد در روز  در ماه دوم  ( افزایش  10 ٪ در مشتریان خرید کرده )

محصول B: در صورت مراجعه به مشتریان خرید نکرده  از ۱ تا 30 ام ماه سوم  ، تخفیف 10%  (نسبت هزینه به فروش 1.5% )

محصول C: کاهش قیمت از ۴۳۰ دلار به ۴۰۰ دلار در اول ماه X  (افزایش ۱۵٪ در فروش ماهانه)

محصول D: بدون تغییر

محصول E : ایجاد پروموشن به میزان ۵% در ماه چهارم  منجر به افزایش ۲۵% فروش می شود

۷. استراتژی چشم انداز

تیم فروش شما چگونه سرنخ های تجاری و اهدافی را که توسط تیم استراتژی بازایابی تدوین می شود را درک و اجرا می کند ؟ فراموش نکنید که قبل از دستیابی به فروش ، معیارهایی را که طبق استراتژی های شرکت است را رعایت کنید  و مشخص کنید که تیم شما برای بستن معاملات بیشتر از چه روشهای فروش استفاده خواهد کرد.

روش فروش برونگرا :شامل اقداماتی مانند مراجعات حضوری فروش ، تبلیغات ATL ، بیلبورد می باشد که در آن مخاطب چه تمایل داشته باشد و چه نه در معرض اقدامات فروش و بازاریابی قرار می گیرید .

روش فروش دورنگرا:بیشتر شامل استفاده از ابزار های نرم افزاری جهت ثبت اطلاعات مشتریان ، ارتباط با مشتریان و یا بانک های اطلاعاتی در جهت ارتباط با مشتریان می باشد . مانند بازاریابی محتوایی و بازاریابی رسانه های اجتماعی

۸- برنامه عملیاتی

پس از مشخص کردن هدف ، باید بدانید که چگونه به آنجا دست خواهید یافت . در این بخش خلاصه برنامه بازی شما برای دستیابی به اهداف درآمد شما است.

در اینجا یک نمونه بیان شده است

هدف: در این سه ماه تعداد دفعات خرید مشتریان را 10% افزایش دهید

کارگاه تکنیک های فروش را اجرا کنید/ برای افزایش مشتریان خرید کرده جایزه بگذارید / مسابقه فروش بین فروشندگان برگزار کنید / پورسانتی برای این شاخص در نظر بگیرید .

۹. اهداف

بیشتر اهداف فروش مبتنی بر درآمد است. به عنوان مثال ، ممکن است شما در کل درآمد سالانه ۱۰ میلیون دلارتعیین کنید.

از طرف دیگر ، می توانید یک هدف حجمی / تعدادی تنظیم کنید. این می تواند ۱۰۰ مشتری جدید یا ۴۵۰ کارتن یا تناژ باشد. اطمینان حاصل کنید که هدف شما واقع بینانه است ، در غیر این صورت کل برنامه فروش شما تا حد زیادی بی فایده خواهد بود.

نکته : در شرایط تورمی اهداف بصورت تعدادی و حجمی تعیین می گردد و متن فوق چون ترجمه بوده است عینا نقل می گردد .

در تعیین قیمت محصول خود ، کل بازار قابل آدرس (TAM) ، نفوذ در بازار و منابع( پشتیبانی بازاریابی )  عوامل اصلی می باشد .

البته ، شما احتمالاً بیش از یک هدف خواهید داشت. مهمترین ها را مشخص کنید ، سپس بقیه را با اولویت رتبه بندی کنید.

اگر مناطق فروش دارید ، برای هر یک هدف فرعی اختصاص دهید. این امر باعث می شود کمک کند تا ظرفیت های بالاتر و پایین تر هر منطقه شناسایی شود .

جدول زمانی خود را نیز تنظیم کنید. داشتن معیارهای منظم به شما اطمینان می دهد که در مسیر رسیدن به اهداف خود ، در مسیر پیش رو هستید یا از برنامه عقب هستید.

در شرایط تورمی هدفگذاری ها تعدادی و یا حجمی تعییین می شود ، از آنجا که قیمت ها افزایشی است و یا موجودی در انبار مشمول افزایش قیمت می شود هدفگذاری ریالی انجام نمی شود.

افراد با مسئولیت مستقیم برای هر کار باید مشخص شوند . به عنوان مثال ، شاید هدف ژانویه نماینده فروش استان ۱ ۵۰۰۰ تن باشد. نماینده  استان ۲  ، هدف ماهانه ۳۰۰۰ تن دارد. در یک تیم کوچکتر ، این تمرین به افراد کمک می کند تا از تکرار کارهای یکدیگر جلوگیری کنند – در صورت عدم دستیابی به اهداف باید پاسخگو باشند.

۱۰. بودجه

هزینه های مربوط به هدف قرار دادن اهداف فروش خود را شرح دهید. که معمولاً شامل موارد زیر است:

پرداخت (حقوق و دستمزد)

آموزش فروش

ابزار و منابع فروش

جوایز مسابقه

فعالیتهای تیمی

هزینه های سفر

برای دانلود برنامه فروش کلیک کنید.

فرمت PPtx. ( پاورپوینت ) تعداد اسلاید - 22

مطالب بیشتر در وب سایت Iranmarketingmag.com- سعید خیرآبادی 

چگونه یک برنامه فروش تنظیم کنیم  + الگو نمونه

، ,برنامه ,های ,هدف ,یک ,تیم ,برنامه فروش ,می شود ,را مشخص ,مشخص کنید ,و منابع ,توجه داشته باشید ,فروش تنظیم کنیم 

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

ارز دیجیتال رایگان خدمات کامپیوتری قزوین نرم افزار درمنزل و محل کار ***09380338496*** بررسی وضعیت سینماهای تهران خصوصیات سگهای پامرانین آیین یکتاپرستی دانلود آهنگ و فیلم ، اخبار سراسری و ورزشی اشتیاق کسب درآمد ارزهای دیجیتال کارخانه پتو 09120783359 مجموعه دستورالعمل های اداره کتابخانه های عمومی کشور